Khamis, 15 September 2011

OT...........=p

Hai... lama giler x p0st dekat bl0g...Abes bersawang bl0g nih.. heheh..
0oohh.. lupa nak bg tau.. sekarang nih saya tgah buat degree...
C0s  0ccupati0nal therapy..nama glemer  nya 0T....
Mesti yu0lls c0nfius OT tuh sebenarnya apa...
OT nih dalam Bahasa Melayu nyer PEMULIHAN CARA KERJA...
Hahaha... mesti yu0lls makin peningkan... Apa  punya c0s laa nih...

Meh sini saya nak st0ry sikit..
Basically, c0s nih nak membantu DISABLE PERSON untuk kembali kepada rutin harian...
C0ntohnnya pakai baju ke.. bekerja.. memandu kereta..
Dan untuk pemain gitar...
 kit0rang akan berusaha untuk t0long di0rang main gitar...
Setakat yang saya paham..
antara kes DISABLE nih adalah disebabkan neur0n system a.k.a  sistem saraf
badan tidak berfungsi..
bila x berfungsi...
0tak sese0rang itu tidak b0leh menghantar maklumat + menerima maklumat
daripada anggota badan..
At dis m0ment, kita x kan berupaya mengerakkan anggota badan...

Wah3............
terpanjang pulak yea..
Hehehe... h0pefully yu0lls suma paham laa yea...
Kiranya kerja kit0rang nanti ala2 macam budak fisi0terapi..
Tapi, kit0rang punya c0s lebih pacific specific kepada jenis2 penyakit...
Err...
Macam tu laa kalau x silap..
Kalau salah s0ry laa yea...
 i`m just an 0rdinary pers0n wh0 always make mistakes. ..
By da way...
bila kit0rang kerja nanti...
jawatan kit0rang PEGAWAI PEMULIHAN PERUBATAN @ MEDICAL REC0VERY OFFICER...
wah.. macam glemer je nama nya.. siap ada perubatan lagi..
jadilah.. x dapat jadi MO a.k.a medical 0fficer, dapat jugak jadi MRO bila keja nantikan..
s0rilah.. kali nih x der gambar nak tunjuk.. t bila dah ada saya upl0ad yer..

s0 yu0lls sabar laa dulu eh.. nih ada link untuk persatuan OT........


http://www.ot-malaysia.org/

k, till we meet again.. babai............=p



P/s : saya amek c0s nih 4 taun.. n saya sambung dekat p.Alam lagi..
bertaun laa saya duduk dekat kawasan hutan....
wish meee luck k....=p

Tiada ulasan:

Catat Ulasan