Selasa, 19 Julai 2011

P.Alam 0h palam................=p



Salam sejahtera semua...!!!
P0st kali nih saya nak cakap sal UiTM KAMPUS PUNCAK ALAM.....
Kira saya nak pr0mote kampus nih..
s0, yu0lls duduk diam2 n baca p0st nih yea...=p

K, actually.. 0ne 0f my frenz minx saya citer sal PALAM...
nak tau kenapa??
Sebabnya...
bef0re dis saya wat f0undati0n dekat PALAM..
jadi saya tau laa serba sedikit sal PALAM....
facilities..  lecture hall... k0lej...
kita mula dengan k0lej dulu...

KOLEJ..
Untuk sesapa yang x tau.. k0lej nih atas bukit yea...
Dari fakulti, b0le nek bas @ naik tangga..
Pastuh..
K0lej dekat PALAM nih ada 2..Angsana + Rafflesia...
Ada A1,A2,A3,A4,A5...R1,R2,R3,R4,R5..
Angsana m0stly untuk budak2 lelaki..  tapi ada satu bl0k f0r girl...
Rafflesia plak  semua f0r girl...
K0lej dekat PALAM nih  ala2 apartment..
Satu rumah ada 4 bilik.. untuk 8 0rang...
T0ilet 0k..tapi x ada dapur yea...
Ala, bukan nyer b0leh bawa rice c0oker p0n...cafe ada... jangan risau..
Setiap bl0k, ada d0bi dekat tingkat 1.. bilik tv dengan surau...
Internet plak..ADA.. jangan risau...
Satu bilik satu kabel...
S0,make sure yu0lls beli kabel internet kalau nak 0n9..
Ada jual dekat kedai dekat library..
dekat mart ANGSANA p0n ada jual..
Disebabkan satu bilik satu kabel jer...k0ngsi2 laa dekat r0omate..
Jangan laa plak yu0lls berebut dengan r0omate nanti..
0ffice h0urs x der FB yea...

KOMPLEKS KEMUDAHAN PELAJAR
Kompleks nih bentuk bulat yea..
Ada 2.. ANGSANA + RAFFLESIA..
S0 dekat k0mpleks nih ada cafe, gym, mart, surau, t0ilet, dewan serbaguna + wifi..
Pejabat k0lej p0n ada...
Yang lain x ingat sangat laa...
Tapi yang pasti ada ice-cream igl0o..
Hehehe..Macam budak2 jer...
Btw...Sesapa yang nak sambung belajar dekat PALAM jangan laa risau..
Harga makanan dekat cafe p0n ok.. sedap lagi..
Lupa plak.. untuk wifi..yu0lls kena apply dulu dekat student p0rtal..
Ada step2 dia... jangan risau yea.... =p

FAKULTI
w/u pun PALAM x siap 100% lagi..
tp ada banyak fakulti..
Farmasi.. sains kesihatan..pengurusan teknol0gi dan pejabat p0n ada...
Lebih dari 2.. kira banyak laa kan..
Pastuh x ingat dah... hehe..
S0, ada banyak student laa dekat sini..
Akak nurse.. akak OM (office management)..
Macam2 laa..
Facilities plak 0k..
Lecture hall.. wifi p0n ada.. bilik tut0rial p0n best..
Semua baru... hehe..
Dekat area library plak..
ada cafe..surau..t0ilet..kedai fotokopi..bilik kaunseling..lab c0mp..
macam2 laa..
yang paling best... dekat dengan tangga Batu Caves...
spesel tangga nih..
kalau yu0lls rasa nak exercise selal0..naik laa tangga nih..
TERBAIK!!
X caya??  Datang laa PALAM..
Cuba dulu..k0men belakang citer..
Hehehe..

TIPS
Nih ada tips untuk yu0lls masa minggu 0rientasi..
Pastikan dalam beg tuh ada air + biskut@makanan untuk alas perut...
Sebabnya, masa minggu 0rientasi dekat PALAM dulu..
Kelam kabut sikit.. sebabnya intake batch kit0rang ramai sangat..
Waktu makan p0n lari sikit..
Sebab tuh yu0lls kena bawak biskut + air..
Untuk alas perut yea..
F0r muslimah...
Pakai laa tudung yang yu0lls selesa..
Nanti x der laa kelam kabut masa nak amek gambar untuk kad matrik..
X der laa jadi macam saya tahun lepas..
Gambar x nampak muka.. hehe...
Dan kalau rajin, bawak laa telekung..
Mana nak tau x sempat nak balik bilik sembahyang..
Bole sembahyang dekat surau yang berdekatan...
pastikan pakai kasut bertutup yer...
Nih je laa tips yang ada..
Nak practice ke x.. ikut suka yu0lls laa..=)

LAIN-LAIN
Lupa plak nak inf0rm..
Walaupun kampus nih keliling nya m0stly ladang..
Still ada MCD...
Dekat entrace kampus..
Tapi delivery masuk k0lej x b0leh yer..
Untuk sesapa yang risau pasal stesen bas..
B0le naik bas balik kampung dekat KLANG SENTRAL...
½ jam dari kampus... itu p0n naik bas rapid..
Tmbang seringgit je...
Klu nak pegi s.alam, tmbang 2 ringgit..
Erm.. itu p0n klu x ubah lagi..
Tapi last time saya naik harga tu laa..
S0, jangan salahkan saya kalau berubah...
Ari Jumaat plak ada recipe 0f w0men dekat lecture hall FSK...
Kalau berminat, b0leh laa j0in...=)

K, Dekat bawah nih ada gambar PALAM..
X banyak... tp, kalau nak tg0k lagi...
Yu0lls b0le G0ogle...


 
Bangunan Fakulti Sains Kesihatan..



 
Belakang bangunan ni ada tasik yea~~




Ni laa bangunan fakulti...




Kompleks kemudahan pelajar RAFFLESIA...
saya panggil raffle...



 
K0lej untuk student....




K0lej nih atas bukit tau...




Nih plak l0ker dekat dalam bilik...ni gambar akak saya yea...=)




Yang agak x hensem nih, gambar saya..sebenarnya nak tunjuk gambar bilik nih ha..
jadi abaikan tuan punya bl0g yea...=p




Haa.. ni gambar saya dalam lecture hall..hari last lecture physics..
cantik kan lecture hall nih.. Btw, baju batik yang saya pakai nih baju batik UiTM..



K, sampai sini je..
Kalau saya ada salah citer, s0ry laa yea..
dan t0long perbetulkan citer saya nih..
dan saya d0akan yang terbaik untuk yu0lls..
Bubye yu0lls~~~
Eye-lo0p-y0u..................=p

1 ulasan:

  1. erm.... nampak gaya nya p0st kali nih ada pr0blem sikit.. gambar dia x nak kuar...
    saya dah try.. tp x kuar jugak.. s0 s0rry yea...=)

    BalasPadam